تحقیق جهاد و شهادت

مشخصات فایل: قالب بندی: فایل word و قابل ویرایش تعداد صفحات: 12 بخشی از متن تحقیق: جهاد و شهادت شجاعت از اوصاف پسنديده انسان است كه بين ترس و تهور قرار دارد.ترس حذر بى جا و گريز از مسؤوليت و خطر است كه انسان ضعيف النفس به آن گرفتار مى‏باشد.تهور رعايتتحقیق جهاد و شهادت|35019283|uvq|جهاد و شهادت, تحقیق در مورد جهاد و شهادت, دانلود تحقیق جهاد و شهادت, دانلود رایگان تحقیق جهاد و شهادت, پروژه جهاد و شهادت, کار تحقیقی جهاد و شهادت, مقاله جهاد و شهادت, تحقیق معارف اسلامی در مورد جهاد و شهادت, پاورپوینت در مورد جهاد و شهادت, پایان نام,,,
یکی از برترین فایل های قابل دانلود با عنوان تحقیق جهاد و شهادتآماده دریافت می باشد .

مشخصات فایل:

قالب بندی: فایل word و قابل ویرایش
تعداد صفحات: 12


بخشی از متن تحقیق:
جهاد
و شهادت شجاعت از اوصاف پسنديده انسان است كه بين ترس و تهور قرار
دارد.ترس حذر بى جا و گريز از مسؤوليت و خطر است كه انسان ضعيف النفس به آن
گرفتار مى‏باشد.تهور رعايت مسائل امنيتى نكردن و بى باكانه خود را به خطر
افكندن است.همان‏گونه كه ترس بى‏جا انسان را زمين گير نموده و باعث مى‏شود
كه از تعالى و رشد محروم بماند.تهور نيز موجب نابودى و هدر رفتن نيرو و جان
و مال بدون نتيجه مطلوب مى‏گردد.
با توضيح اين دو نكته مفهوم
شجاعت‏بهتر آشكار مى‏گردد،كه شجاعت عبارت است از روحيه‏اى كه انسان در
موارد خطر،به استقبال خطر برود و با روحيه خطر پذيرى ارزش‏هاى الهى و
انسانى را جلوه گر نمايد.بدين سان معلوم مى‏شود كه در بهره‏ورى از شجاعت
افزون بر روحيه سلحشورى و خطر پذيرى،بايد بهره‏ورى از اين روحيه در تبلور
ارزش‏ها سويه گيرد.تنها وجود روحيه شجاع و جسور ارزش و تعالى نيست.بلكه اگر
كسى از اين روحيه صحيح بهره‏ورى نمود ستايش دارد.بر اين اساس گر چه بسيارى
از افراد شجاع و جسورند،ليكن چون از اين نعمت در جهت قتل و غارت وايجاد
ارعاب بين ديگران بهره‏ورند،شجاعت آنان نه تنها ارزش نمى‏تواند باشد،بلكه
نوع اين مسائل ضد ارزش‏اند.
در شجاعت على عليه السلام هر دو ويژگى
آشكار است،هم شجاعت و روحيه خطر پذيرى در حد فوق تصور بشرى است،و هم
بهره‏ورى از اين روحيه مورد توجه مى‏باشد،كه امام عليه السلام شجاعت‏خويش
را صرف اعلاى ارزش‏هاى الهى مى‏نمايد.شجاعت امام براى مقابله با سردمداران
كفر و مظاهر فساد است.در ميدان نبرد با كفر و توطئه شجاع است.اگر شمشير على
ستايش آسمانى دارد كه:لا سيف الا ذو الفقار. (1) به خاطر اين است كه خون
سران كفر و نفاق از آن مى‏چكد. اگر ضربه على برتر از ارزش عبادت جن و انس
است:لضربة على يوم الخندق خير من عبادة الثقلين (2) . به لحاظ اين است كه
اين شمشير سيراب از خون كفار و منافقين است.شجاعت على در جهاد اسلام تبلور
يافته است.جهاد اسلام عليه سران كفر و نفاق است.آنان كه هم خود گمراه و هم
رهبران گمراهى ديگران مى‏باشند،كه قرآن در مورد اينها اجازه هلاكت نابودى
مى‏دهد كه مانع شكوفايى راه فطرت و توحيد ديگران هم هستند:(فقاتلوا ائمة
الكفر انهم لا ايمان لهم.) (3) «سردمداران كفر را كه به هيچ پيمانى وفادار
نيستند به قتل رسانيد» ...